مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر:

نتایج قرعه‌کشی اولین دور از سلسله مسابقات «پویش مطالعاتی نهج‌البلاغه» مشخص شد.

نهج‌البلاغه


به گزارش ایکنا از ابهر ، سید قاسم موسوی، مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر، ۳۰ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مسابقه به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) و بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۶۲۱ نفر از علاقه‌مندان به مکتب اهل‌بیت(ع) از استان‌های زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران و دیگر استان‌ها دراین مسابقه شرکت کردند که پس از قرعه‌کشی، تعداد پنج نفر از مشارکت‌کنندگان به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند که جوایز نفیسی از سوی نمایندگی بنیاد تقدیم آنان خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: پویش مطالعاتی نهج‌البلاغه در قالب سلسله مسابقات فرهنگی در منطقه و استان تداوم یافته و بنا به مناسبات مذهبی موجود در تقویم شیعی، شاهد برگزاری مسابقات بعدی نیز خواهیم بود که در هر دوره از مسابقات، مفاد یکی از نامه‌ها و خطبه‌های امیرالمؤمنین علی(ع) را مبنای برگزاری مسابقه و طرح سوالات قرار خواهیم داد.

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در شهرستان ابهر یادآور شد: در اولین دوره از این پویش، نامه شماره ۳۱ نهج‌البلاغه مبنای طرح سؤالات چند گزینه‌ای قرار گرفته بود.

وی در اهمیت نامه ۳۱ نهج‌البلاغه ابراز کرد: نامه امام علی(ع) به فرزندش اما حسن مجتبی(ع)، دریایی از معارف و آموزه‌های دینی و اخلاقی است. این نامه در حقیقت منشوری از بهترین دستور العمل‌های اعتقادی و اخلاقی است، برای همه کسانی که دل در گرو اخلاق و معنویات دارند. امام علی(ع) در این نامه، علاوه بر بیان توحید، عظمت پروردگار، صفات الهی، هدف آفرینش، معاد و…، مهم‌ترین نیازهای زندگی مادی و معنوی انسان را مطرح کرده است.

آقای موسوی در پایان تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، «نهج‌البلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت و کتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه‌ انسان است و لذا اگر ما اندکی با نهج‌البلاغه آشنا بشویم و راهمان را به سوی این کتاب باز کنیم، راه سوءاستفاده‌ دشمن‌های کوچک، خرد و ریزی که در داخل هستند و نیز راه استفاده‌ دشمن‌های بزرگ جنایتکاری که از غفلت ما و از دوری ما از اسلام، همیشه استفاده کرده‌اند بسته خواهد شد».