رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر خبر داد:
بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: به ۴۵۰ نفر در سال ۱۴۰۲ آموزش رایگان صنایع‌دستی داده شده است.

امیر علیمحمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به بهره‌مندی ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی در شهرستان ابهر در سال ۱۴۰۲، گفت: طی این مدت در مجموع ۱۳۸ پروانه تولید انفرادی، کارگاهی و کارت شناسایی صنایع‌دستی صادر و تمدید شده است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به صدور ۱۳۸ پروانه تولید کارگاهی و پروانه تولید انفرادی در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: همچنین در این مدت ۸ فقره کارت شناسایی و ۱۳۰ فقره جواز تأسیس صادر و تمدید و مجوز فروشگاه صنایع‌دستی نیز در این مدت برای متقاضیان صادر شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات کم‌بهره نیز تعداد زیادی از هنرمندان به بانک معرفی شدند، افزود: در سال گذشته ۷۰ نفر برای اخذ وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان به بانک معرفی شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر با اشاره به معرفی ۹۲ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ و ۱۶، گفت: همچنین مجموعاً در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه امسال مطابق هر سال آموزش‌های رایگان عمومی برای گسترش صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین ایجاد شغل برای علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی بهره‌مند و ۲۷۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه قرار داده شدند.

انتهای پیام/