مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی گفت: برنامه راهبری “پاییز طلایی تامین” در راه است و از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان استفاده می شود.

به گزارش سایت پارس ابهر بخش اجتماعی ؛ به نقل از  خبرنگار مهر، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و از سال ۱۳۷۰ تاکنون با تمرکز بر کسب و کارهای بیمه‌ای و سلامت الکترونیک فعالیت دارد، تأمین و ارائه بالغ بر ۸ گروه محصولات، سرویس‌ها و سامانه‌های مدیریتی و کسب و کاری بیمه‌ای، درمانی و ستادی بر عهده شرکت بوده بنابراین مهمترین رکن سازمان تأمین اجتماعی در راستای طراحی و ارائه خدمات الکترونیکی و دیجیتالی در سی سال گذشته بوده است. در همین خصوص گفتگویی با دامون خدابنده مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم.

دامون خدابنده در گفتگو با خبرنگار مهر به رویکرد جدید دنیا در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: دنیا رویکرد جدیدی به حوزه آی تی و فناوری دارد و می‌توان گفت با نگاه سنتی کاملاً در تضاد است امروزه در دنیا، فناوری را به عنوان یک تکنولوژی پشتیبان نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان یک پیشران اساسی به آن نگاه می‌شود و اگر قرار باشد یک سازمانی به اهداف عالیه خود برسد و در راستای تعهدی که به جامعه دارد عمل کند حتماً باید آی تی پیشران باید نه پشتیبان.

وی ادامه داد: نگاهی که در شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین حاکم بود و امیدوارم این نگاه ادامه پیدا کند این است که این شرکت باید وظیفه پیشرانی خود را درست انجام دهد و وظیفه پشتیبانی وظیفه حداقلی است که مطمئناً اگر بخواهد در سطح پشتیبانی ادامه فعالیت داشته باشند بعد از یک مدتی حتماً شرکت‌های دیگر و مجموعه‌های دیگر، این فعالیت‌ها را با هزینه‌های کمتر انجام خواهند داد و با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی داریم و نسل‌های جدیدی که در حال اتفاق است بعد از مدتی تأثیرگذاری خود ر ا از دست خواهد داد.

تأمین اجتماعی پیشران در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی

مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تأمین افزود: سازمان تأمین اجتماعی سه وجه دارد که یک وجه آن مباحث بیمه‌ای، وجه دیگر مباحث درمانی و دیگری مباحث اقتصادی است که امروزه در این سه مبحث، حکمرانی داده‌ها حرف اول را می‌زند به طوری که تمامی کشورهایی که در سطح دنیا بهترین کارنامه‌ها را در زمینه‌های درمان، بیمه و فعالیت‌های اقتصادی ارائه می‌کنند بحث اختصاصی آنها این است که همه چیز را داده ایم و داده‌ها را گرفته ایم و حکمرانی خود را به پلتفرم‌ها انتقال دادیم. جایی که این امکان را برای تأمین اجتماعی می‌تواند فراهم کند جایی است که دسترسی مستقیم به داده‌ها و فرایندهای کسب و کار سازمان دارد و داده‌ها و آشنایی بدنه شرکت با فرایند کسب و کار است. و اگر قرار باشد بحث پیشرانی را در حوزه رقابتی به عهده بگیریم و سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان یک سازمان پیشران در حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی مطرح کنیم چون یک صندوق بین بخشی است که سرمایه آن برای آیندگان است باید از مزیت داده‌ها و دانشی که پشت فرایندها موجود است و ۳۰ سال طول کشیده که در این شرکت انباشت شود حداکثر استفاده را بکنیم.

خدابنده با اشاره به اینکه مهمترین جای سازمان تأمین اجتماعی هستیم چون داده‌های تأمین اجتماعی در اینجا حضور دارد و هیچ چیزی مهمتر از این موضوع نیست چرا که داده‌ها نقش اساسی در پیشرانی این سازمان دارد گفت: امروز دیگر دورانی نیست که بگوییم من به واسطه حضورم موفق هستم بلکه باید بگوییم به واسطه تحلیل‌ها، پیش بینی‌ها و آینده سازی و آینده نگری و پیش بینی فرایندها و اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد می‌توانم ادامه حضور داشته باشم و این صندوق بین نسلی باید بتواند ادامه حیات دهد. به همین دلیل داده‌ها نقش اساسی دارند و اینجا مهمترین جایی است که می‌توانیم تجمیع اساسی از داده‌ها و فراینده را همزمان داشته باشیم که این حاصل ۳۰ سال کار مداوم همکارانی است که در این شرکت فعالیت کرده اند.

  1. جامعه
  2. رفاه و خدمات اجتماعی

۱ آبان ۱۴۰۱،‏ ۱۰:۰۴

در گفتگو با مهر تشریح شد؛

«پاییز طلایی تامین»در راه است/استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان

«پاییز طلایی تامین»در راه است/استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان

مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تامین اجتماعی گفت: برنامه راهبری “پاییز طلایی تامین” در راه است و از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان در ارائه خدمات بهتر به بیمه شدگان استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و از سال ۱۳۷۰ تاکنون با تمرکز بر کسب و کارهای بیمه‌ای و سلامت الکترونیک فعالیت دارد، تأمین و ارائه بالغ بر ۸ گروه محصولات، سرویس‌ها و سامانه‌های مدیریتی و کسب و کاری بیمه‌ای، درمانی و ستادی بر عهده شرکت بوده بنابراین مهمترین رکن سازمان تأمین اجتماعی در راستای طراحی و ارائه خدمات الکترونیکی و دیجیتالی در سی سال گذشته بوده است. در همین خصوص گفتگویی با دامون خدابنده مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم.

دامون خدابنده در گفتگو با خبرنگار مهر به رویکرد جدید دنیا در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: دنیا رویکرد جدیدی به حوزه آی تی و فناوری دارد و می‌توان گفت با نگاه سنتی کاملاً در تضاد است امروزه در دنیا، فناوری را به عنوان یک تکنولوژی پشتیبان نگاه نمی‌کنند بلکه به عنوان یک پیشران اساسی به آن نگاه می‌شود و اگر قرار باشد یک سازمانی به اهداف عالیه خود برسد و در راستای تعهدی که به جامعه دارد عمل کند حتماً باید آی تی پیشران باید نه پشتیبان.

وی ادامه داد: نگاهی که در شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین حاکم بود و امیدوارم این نگاه ادامه پیدا کند این است که این شرکت باید وظیفه پیشرانی خود را درست انجام دهد و وظیفه پشتیبانی وظیفه حداقلی است که مطمئناً اگر بخواهد در سطح پشتیبانی ادامه فعالیت داشته باشند بعد از یک مدتی حتماً شرکت‌های دیگر و مجموعه‌های دیگر، این فعالیت‌ها را با هزینه‌های کمتر انجام خواهند داد و با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی داریم و نسل‌های جدیدی که در حال اتفاق است بعد از مدتی تأثیرگذاری خود ر ا از دست خواهد داد.

تأمین اجتماعی پیشران در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی

مدیرعامل شرکت خدمات ماشینی تأمین افزود: سازمان تأمین اجتماعی سه وجه دارد که یک وجه آن مباحث بیمه‌ای، وجه دیگر مباحث درمانی و دیگری مباحث اقتصادی است که امروزه در این سه مبحث، حکمرانی داده‌ها حرف اول را می‌زند به طوری که تمامی کشورهایی که در سطح دنیا بهترین کارنامه‌ها را در زمینه‌های درمان، بیمه و فعالیت‌های اقتصادی ارائه می‌کنند بحث اختصاصی آنها این است که همه چیز را داده ایم و داده‌ها را گرفته ایم و حکمرانی خود را به پلتفرم‌ها انتقال دادیم. جایی که این امکان را برای تأمین اجتماعی می‌تواند فراهم کند جایی است که دسترسی مستقیم به داده‌ها و فرایندهای کسب و کار سازمان دارد و داده‌ها و آشنایی بدنه شرکت با فرایند کسب و کار است. و اگر قرار باشد بحث پیشرانی را در حوزه رقابتی به عهده بگیریم و سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان یک سازمان پیشران در حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی مطرح کنیم چون یک صندوق بین بخشی است که سرمایه آن برای آیندگان است باید از مزیت داده‌ها و دانشی که پشت فرایندها موجود است و ۳۰ سال طول کشیده که در این شرکت انباشت شود حداکثر استفاده را بکنیم.

خدابنده با اشاره به اینکه مهمترین جای سازمان تأمین اجتماعی هستیم چون داده‌های تأمین اجتماعی در اینجا حضور دارد و هیچ چیزی مهمتر از این موضوع نیست چرا که داده‌ها نقش اساسی در پیشرانی این سازمان دارد گفت: امروز دیگر دورانی نیست که بگوییم من به واسطه حضورم موفق هستم بلکه باید بگوییم به واسطه تحلیل‌ها، پیش بینی‌ها و آینده سازی و آینده نگری و پیش بینی فرایندها و اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد می‌توانم ادامه حضور داشته باشم و این صندوق بین نسلی باید بتواند ادامه حیات دهد. به همین دلیل داده‌ها نقش اساسی دارند و اینجا مهمترین جایی است که می‌توانیم تجمیع اساسی از داده‌ها و فراینده را همزمان داشته باشیم که این حاصل ۳۰ سال کار مداوم همکارانی است که در این شرکت فعالیت کرده اند.

راهبری فضا و برون سپاری به شرکتهای دانش بنیان

وی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و رقبای زیادی که هم در سطح داخلی و خارجی وجود دارد و بازار آی تی مهیج و پرسود است که خیلی سریع می‌شود در آن کسب و کار به هم زد و نگاه به مقوله آی تی در دنیا هر چه جلوتر می‌رویم حساس‌تر می‌شود و در لایه‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد. باید دنبال ایجاد یک فضایی باشیم در قالب این شرکت که بتواند اپراتوری را به بخش خصوصی واگذار کند و حکمرانی و مدیریت داده‌ها را خودش بردارد. شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین در دوره جدید بیشتر به دنبال این است که تا جایی که امکان دارد از قابلیت برون سپاری، جمع سپاری است.

به گفته وی، باید به دنبال این باشیم که اپراتوری را واگذار کند و رگولاتوری را برای خود بردارد. یعنی به نوعی این فضا را راهبری کند. سازمان تأمین اجتماعی اگر قرار باشد در تمام شئونات آی تی وارد شود و صفر تا صد کارها را خودش انجام دهد به طور حتم با توجه به تخصصی بودن آی تی این کار غیر ممکن است. بنابراین ۳۰ ساله دوم را رگولاتوری نامگذاری کنیم. کار تسهیل گری و تنظیم گری انجام بدهند تا اینکه بخواهند کار کاربری داشته باشند. امروزه بهتر است این شرکت‌ها به سمت هوشمند سازی و استفاده حداکثری از داده‌ها و سیستم‌های اصلی و سازمانها داشته باشند. و اقداماتی که بخش خصوصی می‌تواند با سرعت بالاتر و کیفیت بهتر انجام دهند را واگذار کنند و چیزی که امروزه در این مجموعه می‌تواند کمک کند قابلیت این را داشته باشد که تمامی استارت آپ ها دیده شوند و به نوعی به بدنه سازمانی و شبه دولتی اینجا وصل کند.

تدوین برنامه راهبری “پاییز طلایی تأمین “

مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین افزود: در همین راستا برنامه ریزی انجام شده که طی دو تا سه ماه آینده این رخداد اتفاق می‌افتد به عنوان “پاییز طلایی تأمین” روی آن کار می‌کنیم و قرار بر این است که همان جایگاهی که صحبت کردیم یعنی جایگاه داده‌ها و هوشمندی وارد شویم و یک پل ارتباطی باشیم بین تأمین اجتماعی و سایر شرکت‌های دانش بنیان که دارای ایده بوده و چابک هستند و می‌توانند پروژه‌ها را با تکنولوژی‌های جدید انجام دهند.

وی ادامه داد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری قصد داریم چنین برنامه‌ای را اجرا کنیم و انتظار داریم تا بتوانیم با مرجع شدن بین سازمان و مجموعه‌های دانش بنیان پروژه‌های زمین مانده و اقدامات استارتاپی که با کمترین میزان هزینه می‌تواند بیشتر سود و منفعت را برای جامعه هدف سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد در دستور کار خود قرار دهیم و به سمتی برویم که بتوانیم این موارد را به خود متصل کنیم و نهایتاً منفعت آن به سازمان برگردد. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که تمامی برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که برنامه‌ها یا افزایش مزیت رقابتی می‌آورد و یا کاهش هزینه‌ها به دنبال دارد.

خدابنده گفت: مجموعه‌های بزرگ و سازمانهای دولتی و شبه دولتی به واسطه اینکه مدیریت دولتی دارند تطابق خود با محیط اطرافشان کم است به همین دلیل احتیاج به مجموعه‌هایی دارند که نقش تنظیم کننده را به عهده بگیرند. از سمتی قوانین و دستورالعمل‌ها را رعایت کنند. اگر قرار باشد جایی مدیریت دولتی اتفاق بیافتد حتماً آن خلاقیت و زایش تفکر بعد از مدتی مانند بخش‌های دولتی از بین می‌رود. بنابراین باید از بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد و طبق گفته مقام معظم رهبری، شرکت‌های دولتی باید مدیریت و هدایت کنند و نهایتاً کار به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: در حال حاضر سازمانی مانند تأمین اجتماعی نصف دولت هزینه می‌کنند و نصف جمعیت کشور نیز مشتریان هستند و اگر بخواهد قابلیت این را ایجاد کند که مستمری بگیران و بیمه شدگان از تکنولوژی استفاده کنند هیچ شرکت دولتی آنقدر انعطاف نخواهد داشت که بخواهد این کار را انجام بدهد و به همین دلیل باید شتاب دهنده و اکوسیستمی ایجاد کند که بخش خصوصی بتواند در آن فعالیت کند و آنچه به عنوان چشم انداز و مأموریت برای آینده قائل هستیم این است که علاوه بر اینکه سرویس‌های تأمین اجتماعی را بالا نگهداریم فضایی ایجاد کنیم که بتوانیم بخش خصوصی را وارد و منفعت به مشتریان برسد.