نبود مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی در ابهر

رضا حیدری ظهر (6 شهریورماه) در حاشیه کلنگ زنی پروژه های عمران شهری ابهر با اشاره به اینکه طبق برنامه ها و اهدافی که شهرداری و شورای شهر ابهر

ایسنا/زنجان شهردار ابهر گفت: نبود مکان مناسب برای اجرای برنامه‌های مناسبتی و جشنواره‌های مختلف از خلاءهای شهر ابهر است.

رضا حیدری ظهر امروز (۶ شهریورماه) در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه‌های عمران شهری ابهر با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ها و اهدافی که شهرداری و شورای شهر ابهر دارد کلیه امور بر اساس مطالعه‌محوری‌، محله‌محوری و مردم‌محوری است، تصریح کرد: در همین راستا و با توجه به مطالبات مردمی و نیاز شهر ساماندهی و به‌سازی ۷ میدان شهر ابهر اعم از میدان‌های زیدالکبیر، پیر، توحید، خلیج‌فارس، میدان جانباز، تمدن و امام خمینی (ره) در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی در ادامه اعتبار اختصاص یافته برای این میادین را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بحث اصلاح و بازنگری میادین سطح شهر نیز در دستور کار شهرداری است.

شهردار ابهر با یادآوری اینکه چندین سال بود که مشکلات میادین شهر به صورت راکد باقی مانده  و کار خاصی در آنها انجام نشده بود، اضافه کرد: با طرح‌هایی که توسط مشاوران طراحی شده و در جلسات مختلف بازنگری و مصوب شده این پروژه‌ها انجام خواهد شد که امیدواریم به زودی شاهد رشد و شکوفایی شهر ابهر باشیم.

وی با بیان اینکه علت انتخاب میدان زیدالکبیر برای کلنگ‌زنی، تجمیع میدان انگور با قبه امام‌زاده زیدالکبیر است، افزود: متاسفانه در ابهر فعلی محلی که مردم در مناسبت‌ها و مراسم‌ مختلف در کنار هم جمع شوند، نداریم که با توجه به همین موضوع این میدان مرکز تجمع مردم و انجام آیین‌های مذهبی و ملی شهر ابهر خواهد بود.

شهردار ابهر در ادامه گریزی به موضوع ساماندهی ورودی شهر زد و عنوان کرد: در همین راستا نسبت به انتخاب مشاور و تهیه طرح اقدام است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که ورودی ابهر از نظر زیبایی و منظر نیز ساماندهی شود، تصریح کرد: مشاور پروژه چندین المان برای ورودی شهر طراحی کرده که این المان‌ها در حال بررسی است تا المانی برای ورودی شهر تعریف شود که هم معرف شهر باشد و هم با فرهنگ ابهر مطابقت داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر نیز در این مراسم، با اشاره به اجرای طرح‌های گرافیکی در میدان پیر، عنوان کرد: همزمان ۲۱ طرح ترافیکی به لحاظ روان‌سازی ترافیک در شهر ابهر با اعتبار بالغ بر ۹ میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

سعید بهاوری با بیان اینکه نبود مکان مناسب برای اجرای جشنوارها و مناسب‌های مختلف در ابهر یکی از خلاهای این شهر به شمار می‌رود، گفت: با اجرای طرح سامان‌دهی میدان پیر تمامی برنامه‌های مذهبی و جشنواره‌ها در این مکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام