رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر گفت: دانش آموزان پایه ابتدایی شهرستان ابهر در قالب طرح تعلیم و تربیت علمی از موزه باستانشناسی پیر احمد زهر نوش ابهر بازدید کردند. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر علیمحمدی۲ آبان ماه گفت: یکی از ویژگی‌های آموزش از طریق موزه، یادگیری به سبک مشاهده است فرهنگ دیدار از موزه‌ها به دانش آموزان می‌آموزد که با زیبا دیدن، حس خوب کردن و بهتر تجربه کردن می‌توانند بسیاری از موضوعات و مطالب درسی و غیر درسی را شخصاً درک، و تجزیه و تحلیل کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ابهر افزود: بازدیدهای علمی اثرات ذهنی طولانی مدت زیادی در یاد و خاطره دانش آموزان می‌گذارند. بدین منظور بازدید از موزه باستانشناسی پیر احمد زهر نوش ابهر برای دانش آموزان دوره ابتدایی پیش بینی شده است تا ضمن حضور در موزه تنوع در یادگیری را فرا بگیرند. 

او گفت: موزه‌ها می‌توانند در کنار آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها یکی از نهادهای تاثیرگذار در عرصه آموزش، پژوهش، ارتباطات و البته تفریح برای کودکان و بزرگسالان باشند زیرا برای رسیدن به رشد و توسعه از ارکان سواد اطلاعاتی به خوبی می‌توانند بهره ببرند. 

آرامگاه معروف به پیراحمد زهرنوش محل دفن سه تن از عرفا و بزرگان تاریخ ابهر است و امروزه به یکی از جاهای دیدنی ابهر در استان زنجان تبدیل شده است. بقعه پیر احمد زهرنوش مربوط به سده‌ی ۶ و ۷ ه. ق است که در مجاورت آن خانقاهی وجود داشته که امروزه به عنوان موزه ابهر شناخته می‌شود. این بنا که در حاشیه جنوبی شهر ابهر واقع شده است در تاریخ ۱ مهر ۱۳۵۳ با شماره‌ی ثبت ۹۸۱ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/