فرماندار ابهر گفت: با توجه به اینکه تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر نیاز به بودجه زیادی دارد؛ از همین رو در سفر دوم ریاست جمهوری به زنجان پیگیر اختصاص اعتبار به آن خواهیم بود.

احمد ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طی آخرین آمار ارائه شده از سوی کتابخانه‌های عمومی استان؛ شهرستان ابهر دارای بالاترین رشد در سرانه مطالعه بوده است؛ اما با این حال در سرانه فضای مطالعه مشکل داریم.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی ابهر پس از گذشت ۱۰ سال از آغاز ساخت آن معطل مانده و پیشرفت آنچنانی ندارد، افزود: قطعاً ساخت این کتابخانه جهشی عظیم در افزایش فضای مطالعه شهرستان خواهد بود.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه پس از تعویض زمین کتابخانه مرکزی قرار بر این بود که پیمانکار ظرف ۱۸ ماه این پروژه را تحویل دهد، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه روند ساخت به تعویق افتاده در حال حاضر ساخت این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ذوالقدر ادامه داد: با توجه به نیاز شهرستان پیگیری‌های لازم برای تکمیل کتابخانه مرکزی ابهر در دور دوم سفر استانی ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: توسعه کتابخانه‌ها و ایجاد مراکز مطالعاتی و اطلاعاتی برای کسب آگاهی مردم در یک جامعه می‌تواند نشانه‌ای از رشد فکری و فرهنگی مردم آن جامعه باشد، از همین رو یکی از برنامه‌های شهرستان گسترش چنین فضاهایی در شهرستان است.

موقعیت مکانی مناسبی دارد و یک هزار و ۶۳۷ متر مربع مساحت زمین است و قرار است با ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه ساخته شود و جزء کتابخانه‌های درجه یک کشور خواهد بود.

سالن جلسات و مخزن کتاب برای این کتابخانه طبق نقشه برنامه‌ریزی شده است و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در آن امکان‌پذیر خواهد بود.