مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: کلاس‌های آموزش قرآن در امامزاده سید اسماعیل (ع) ابهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه جلسات آموزشی قرآن کریم در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسات با همکاری هیأت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت تفکیکی در دو بخش خواهر و برادر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جلسات با حضور اساتید مجرب برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از آغاز کلاس‌‎های آموزش قرآن کریم در امامزاده سید اسماعیل (ع) ابهر خبر داد و گفت: این کلاس‌ها ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: ️کلاس خواهران روزهای شنبه و کلاس‌های برادران روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

وی مباحث قرآنی را یکی از اولویت‌های اوقاف اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه موقوفه قرآنی در زنجان وجود ندارد، اما همه تلاش اوقاف برگزاری مسابقات و برنامه‌های قرآنی موثر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با دعوت از واقفین برای وقف قرآنی حتی به صورت وقف دسته‌جمعی گفت: قطعاً افزایش موقوفات در این حوزه به انجام فعالیت‌های بهتر و کاربردی‌تر کمک خواهد کرد.

کرمی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی در استان زنجان تعطیل نیست، اضافه کرد: طبق آمار ۵۰۰ حافظ قرآنی در زنجان وجود دارد.