مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اهدای ۷۰ جلد کتاب خاطرات شهدا به موزه شهدای شهرستان ابهر خبر داد.

‌عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: موزه شهدای شهرستان ابهر از سال ۱۴۰۰ کار خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه موزه شهدا در پارک پردیس با زیربنای ۲۵۰ مترمربع فعالیت دارد، گفت: در این موزه آثار حجمی دفاع مقدس و عکس‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برزگر تصریح کرد: این موزه با هدف شناساندن ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های شهدای شهرستان ابهر و با همت رزمندگان ابهری و شهرداری ابهر فعالیت دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه در این موزه اسناد و آثاری از شهدای شهرستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد، افزود: این ۷۰ جلد کتاب نیز که قدیمی هستند در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی تصریح کردک: همچنین سردیس ۸ تن از سرداران شهید و شهدای شاخص شهرستان نیز در محوطه موزه واقع در پارک پردیس نصب شده است.

برزگر با بیان اینکه شهرستان ابهر ۴۰۰ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، گفت: امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آن‌ها برای تداوم انقلاب اسلامی ضروری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین به آخرین وضعیت ساخت موزه شهر زنجان نیز اشاره کرد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس در بخش‌های اداری تکمیل شده است؛ البته فضای این مجموعه فرهنگی وسعت بالایی داشته و نیاز به محوطه سازی دارد.