فرماندار ابهر گفت: ستاد خدمات سفر و  همه اماکن تاریخی، مراکز اقامتی رسمی، تاسیسات گردشگری و بخش خصوصی در حوزه گردشگری در حال آماده شدن برای ایام نوروز هستند.

احمد ذوالقدر در گفت‌وگو با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و اتخاذ تدابیر ویژه برای شهرستان ابهر در این ایام، اظهار کرد: در همین راستا ستاد خدمات سفر و همه اماکن تاریخی، مراکز اقامتی رسمی، تأسیسات گردشگری و بخش خصوصی در حوزه گردشگری در حال آماده شدن برای این ایام هستند.

وی با اشاره به اینکه ابهر دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که وجود این جاذبه‌ها می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد، اضافه کرد: از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ابهر می‌توان به روستای درسجین، بقعه پیراحمد زهرنوش، سد کینه‌ورس، مسجد جامع قروه، آبشار کله‌خانه و امامزاده زیدالکبیر اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به طبیعت زیبا و بکر ابهر، تصریح کرد: وجود این نعمت خدادادی نیز ظرفیت ویژه‌ای به این شهرستان در حوزه اکوتوریسم بخشیده که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود و این ظرفیت‌ها نیازمند توجه بیشتر است.

ذوالقدر با یادآوری تمهیدات اندیشیده شده برای اقامت مسافران نوروزی، تاکید کرد: به‌منظور رعایت حقوق مسافران و همچنین حق انتخاب و تسهیل در اقامت آن‌ها، ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز اقامتی رسمی در حوزه گردشگری همچون هتل‌ها، اقامت‌گاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌ها و سایر ظرفیت‌های مراکز اقامتی موقت و ظرفیت‌های آموزش‌وپرورش در همه شهرستان‌ها، در ایام نوروز فعال خواهند بود.