مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون استاندار و معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، آیین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور رضا شریفی، معاون سیاسی-اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان؛ محمد احمدوند، معاون اداری و مالی و محمد هادی ناصری طاهری، سرپرست اداره ‌کل امور استان‌ها، انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

توسعه کتابخانه‌های عمومی موجب افزایش کیفیت زندگی و حال خوب مردم می‌شود

رضا شریفی، معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان در اولویت توسعه دولت قرار دارد و ما هم توسعه سخت افزاری و هم توسعه نرم افزاری را در استان دنبال می کنیم.

شریفی ادامه داد: توجه ویژه ما ایجاد حال خوب برای مردم است که افتتاح یک پارک و فضای بازی یا یک کتابخانه و مرکز فرهنگی می تواند این حال خوب و خوش را در جامعه ایجاد کند.

وی افزود: توجه به کتابهای الکترونیک باید مورد توجه مسئولین کتابخانه های عمومی قرار گیرد. ضمن اینکه استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و کتابخانه های دانشگاهی می تواند در تبدیل کتابخانه به باشگاه فرهنگی مؤثر باشد. نویسندگان و هنرمندان ما باید استان را با مفاخر، مشاهیر و غیرت و جوانمردی آن روایت کنند.

توسعه کتابخانه‌های عمومی موجب افزایش کیفیت زندگی و حال خوب مردم می‌شود

محمد احمدوند، معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این مراسم با تجلیل از زحمات ۵ ساله مدیرکل پیشین استان گفت: چند سالی است که رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور با رویکرد جهانی کتابخانه های عموم هم سوتر شده و خدمات مختلفی در کتابخانه های عمومی به مخاطبین ارائه می شود.

وی با اشاره به ایجاد بخش سالمندان، نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه های عمومی گفت: ارائه خدمات به همه اقشار جامعه مورد توجه ما قرار دارد و به همین منظور تمامی کتابخانه های تازه تأسیس و جدید ما دارای بخش مستقل برای کودکان هستند.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به توسعه خدمات فرهنگی در کتابخانه های عمومی نیز گفت: ایجاد کارگاهای آموزشی با هدف ایجاد اشتغال در کتابخانه ها از مهمترین برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی برای تبدیل آن به باشگاه های فرهنگی-اجتماعی است.

احمدوند همچنین به لزوم ارئه خدمات در همه روستاها تأکید کرد و گفت: برای راه اندازی کتابخانه های سیار نگاه ویژه ای به استان خواهیم داشت.

حامد زارعی مدیرکل پیشین کتابخانه های عمومی استان نیز در این مراسم گفت: به منظور افزایش زیربنای کتابخانه های عمومی احداث ۹ باب کتابخانه را آغاز کردیم که مهمترین آن احداث کتابخانه در بلوار بهداشت زاهدان است. احداث این کتابخانه از آن جهت مهم است که آخرین کتابخانه زاهدان حدود ۲۰ سال پیش احداث شده است.

زارعی ادامه داد: کتابخانه ها تنها سازمان فرهنگی هستند که با همه اقشار جامعه جدا از دین، مذهب، سن و جنسیت در ارتباط هستند و این امر یک فرصت مناسب برای ارائه خدمات فرهنگی است.

وی افزود: ارتقای سواد اجتماعی، ارتقای سواد علمی و ایجاد فرصت های مناسب برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک نیز به همین منظور برگزار شد. در این همایش کتابخانه مهتاب ایرانشهر موفق به کسب رتبه سوم شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم پس از اهدای لوح تقدیر حامد زارعی، ابلاغ دبیرکل نهاد به مهدی جهان تاب از سوی محمد احمدوند اهدا شد.