مشکلات آب شرب و صنعت در شهرستان‌های ابهر، خرمدره و سلطانیه در دیدار نماینده این منطقه در مجلس شورای اسلامی با رئیس حوضه آبریز رودخانه سفیدرود بزرگ بررسی شد.

به گزارش وب سایت پارس ابهر به نقل از؛ خبرگزاری فارس، یکی از مشکلات مناطق ابهر، خرمدره و سلطانیه کمبود آب در دشت‌های این مناطق است.جلسه بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای مشکل آب در این مناطق با حضور حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده ابهر، خرمدره و سلطانیه و میرمحمد صادقی، رئیس حوضه آبریز رودخانه سفیدرود بزرگ برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد تا پیگیری‌های لازم از طرف مدیریت شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در زمینه مطالعه و اجرای طرح‌های پیشنهادی انجام شود.

گفتنی است، طبق مطالعات صورت گرفته شهرستان‌های ابهر، خرم دره و سلطاینه در افق سال ۱۴۲۵ با جمعیت حدود ۴۳۰ هزار نفر نیازمند تامین آب به میزان ۵۶ میلیون متر مکعب در سال برای مصارف شرب و صنعت خواهد بود.

در همین راستا و از سال ۱۳۹۹، پیگیری‌ها و جلسات متعددی توسط نماینده ابهر، خرم‌دره و سلطانیه از جمله با رئیس سازمان مدیریت منابع آب کشور، برخی دستگاه‌های اجرایی آب منطقه‌ای، آبفا و جهاد کشاورزی استان و کار گروه تخصصی آب با حضور کارشناسان مطرح در این حوزه برگزار شده است.