به گزارش وبسایت پارس ابهر بخش خبرها به نقل از ایرنا – فرماندار شهرستان ابهر گفت: ۲۲۰ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر بوده که از این تعداد، محصولات تولیدی ۲۲ واحد، صادراتی است.

فرماندار احمد ذوالقدر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۲۲۰ واحد صنعتی مستقر در شهرستان، ۹ واحد در وضعیت راکد و غیر فعال است.

وی به بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان اشاره کرد و گفت: پیگیری برای حل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان از اولویت های مهم و اصلی مدیران شهرستان است و بازدیدهای میدانی مستمر نیز در این راستا انجام می شود.

ذوالقدر همچنین از ورود اولین شرکت سرمایه‌گذاری داروسازی دانش‌بنیان به شهرستان ابهر خبر داد و اظهار داشت: این حرکت در راستای ایجاد صنایع جدید در شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص جلسات متعدی با مسوولان ذی ربط برگزار کرده‌ایم که کارهای مربوط به این موضوع در حال انجام است و فراهم شدن استقرار یک واحد تولید دارو در شهرستان، یک مورد از این هدفگذاری است.

بنا بر گزارش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان زنحان به لحاظ تعداد پروانه‌های بهره برداری ۲۰ درصد از صنایع استان و از نظر میزان سرمایه گذاری بیش از ۴۰ درصد حجم سرمایه گذاری استان در شهرستان ابهر واقع شده است.

  • در آخر خبر سایت پارس ابهر اضافه میکند : قابل توجه ترین و بزرگترین صنایع و بیشترین تعداد کارخانه ها و شهرک های صنعتی استان زنجان در شهرستان ابهر است معروف ترین و بزرگترین آنها شرکت با سابقه سیم کابل ابهر // پارس حیات در شهرک شریف ابهر و ایرکو در افق ابهر و… قابل تجه این است که در اتوبان قزوین-ابهر (شهرک افق) نقشه ای هست که چندین روستای بدون سکونت بوده است در زمان قدیم در شهرستان که به کارخانه و شهرکسازی ایجاد شده است…