بورس تهران در آخرین روز کاری دومین هفته شهریور ماه نیز توانست کار خود را با رنگی سبز به پایان برساند اگرچه در نیمه دوم معاملات شاهد کاهش قدرت خریداران بودیم. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

بورس
سبز یا قرمز؛ پیش‌ بینی بورس شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری توانست کار خود را با یک افزایشی ۰.۶۹ درصدی به پایان برساند و در محدوده ۲.۱۵ میلیون واحدی جا خوش کند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن نیز با ثبت رشد ۰.۷۷ درصدی روز بهتری از شاخص کل سپری کرد. وضعیت ارزش معاملات خرد سهام شرایط خوبی داشت و پس از چندین روز روند کاهشی، توانست بار دیگر با ثبت عدد ۷۱۶۵ میلیارد تومانی، خود را به بالای مرز ۷هزار میلیاردی برساند که البته این اتفاق با خروج پول ۷۲ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود.

به نقل از اصلاحات‌نیوز، قصه برگشت بورس از شرایط سخت ماه‌های گذشته از جایی شروع شد که خبر احتمال اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی‌ها قوت گرفت و پس از آن با انتشار نامه رسمی آن توسط وزیر اقتصاد تایید شد. این اما پایان ماجرا نبود و شنیده‌هایی از احتمال تغییر نرخ ارز پایه محصولات پتروشیمی و پالایشی در بورس کالا، امیدها به بهبود شرایط و تغییر رویکرد دولت به بورس را بیش از پیش افزایش داد. در این میان مسائلی همچون افزایش نسبی قیمت دلار در بازار آزاد، خبرهای مثبت برای گروه خودرویی، بسته حمایتی صندوق توسعه و مواردی از این دست نیز توانستند به بهتر شدن حال بازار سهام کمک کنند. در ادامه با نگاهی به این موضوعات و مسیر تکنیکالی شاخص کل، به پیش بینی بورس فردا خواهیم پرداخت.