ایسنا/زنجان رئیس آموزش‌وپرورش ابهر گفت: کمبود نیروی انسانی یکی ار دغدغه‌های این روزهای آموزش‌وپرورش شهرستان است.

مجید مرادی ظهر امروز (۲۷ شهریورماه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش ابهر با اشاره به آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان، اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مربوط به سال ۱۳۸۷ بود که دولت سیزدهم در ۸ شهریور ۱۴۰۲ آیین‌نامه جدیدی را تدوین، تنظیم و به مدارس ارسال کرده است که طبق شیوه‌نامه جدید باید حمل‌ونقل دانش‌آموزان انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه حمل‌ونقل، عنوان کرد: در کارگروه حمل‌ونقل سرویس مدارس وزارتخانه‌های کشور و آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و شهرداران عضو هستند.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر با اشاره به موضوع ترافیک در سطح شهر به‌ویژه در روزهای آغازین مدارس، متذکر شد: با توجه به همین موضوع باید نسبت به تشکیل شورای ترافیک در شهرستان ابهر در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام شود تا آیین‌نامه جدید در مهرماه سال‌جاری عملیاتی شده و همه رانندگان موظف شوند گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای سلامت دریافت کنند.

مرادی با توضیح اینکه آموزش‌وپرورش به عنوان نهاد متولی تربیت نسل امروز و آینده کشور است که در این مسیر رسالت خطیری بر دوش تک‌تک ماست، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع موظف هستیم با استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی، امکانات، فضا و تجهیزات در اختیار، برای تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت بکوشیم.

این مسئول ادامه داد: امروز آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر در سطح استان با فعالیت‌های مستمر و در چارچوب برنامه‌های مدون جایگاه رو به رشد دارد و تلاش خواهیم کرد با همت جامعه بزرگ فرهنگی شهرستان، این جایگاه را حفظ و ارتقا دهیم. 

مرادی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان از نظر سرانه فضای آموزشی و تعداد نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد، تاکید کرد: این کمبودها مانع جدی در سر راه ما نیست و به همت و تلاش جمعی مجموعه دست‌اندرکاران دخیل در امر خطیر آموزش‌وپرورش با سرلوحه قرار دادن سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش افق روشنی را پیش روی می‌بینیم و به حرکت آگاهانه و رشد همه جانبه ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح مدارس در قالب پروژه مهر و طرح شهید عجمیان، تصریح کرد: برای اینکه بازگشایی باشکوهی در اول مهر داشته باشیم باید همه اموری که به هر نحو به جریان تعلیم و تربیت مرتبط می‌شود به دقت مدنظر قرار دهیم و ضروری است همه مدیران با بهره‌گیری از مشارکت اولیا، همکاران و دانش‌آموزان تلاش و همت خویش را در جهت اجرای مطلوب و بهینه مراسم بازگشایی که متقارن با هفته دفاع‌مقدس است به کار گیرند.