زنجان – ایرنا – فرماندار ابهر گفت: مشکلات چندین ساله آب شرب شهری و روستایی برخی روستاها و نیز چند شهرک در این شهرستان رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد ذولقدر روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان ابهر افزود: ۶ روستا و برخی از شهرک‌های شهر ابهر از جمله شهرک کارمندان، شهرک فرهنگیان صدرا و شهرک گلریس در حوزه آب دارای مشکلاتی بودند که این مشکلات مردم را رنج می‌داد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از مشکلات چندین سال به صورت حل نشده باقی مانده بود، افزود: با همت شهرداری، شورای شهر و ادارات خدمات‌رسان مشکلات حل شده است و این شهرک‌ها در مرحله صدور پروانه هستند.

ذوالقدر با توضیح اینکه برخی از مشکلاتی که در شهر و روستاها وجود دارد امروز ایجاد نشده بلکه معضلاتی است که مردم چندین سال است با آنها درگیر بودند، تاکید کرد: خوشبختانه این مشکلات با پیگیری‌های متعدد در حال حل شدن است.

فرماندار ابهر با اشاره به مشکل آب روستای چشمه‌بار، یادآور شد: چشمه بار از جمله روستاهای دارای مشکل جدی در زمینه آب است و به این علت که از روستاهای تحت پوشش اداره آب و فاضلاب نیست برای آن بودجه‌ای تعریف نمی‌شود اما به صورت جهادی و خارج از پروژه برای حل مشکل این روستا اقدام شد.

ذوالقدر ادامه داد: در این راستا با کمک ۶۰ میلیون تومانی خودیاری مردم روستا و گروه جهادی شهید شهریاری فرمانداری و بخشداری، دهیاران و با بودجه کم کار پیش رفت.

شهرستان ابهر بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۱۳۰ هزار نفر آن جمعیت شهری و ۳۰ هزار نفر آن جمعیت روستایی است.