ایسنا/ابهر رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان ابهر گفت: میزان پسماندهای صنعتی و ویژه که امسال از ابهر به سایر استان‌ها انتقال یافت، حدود ۵۰۰ تن بوده است.

سیدرضا مدنی امروز (سه‌شنبه، هفتم آذر ماه) در جلسه مدیریت پسماند ابهر درباره پسماندهای پزشکی، اظهار کرد: پسماندهای پزشکی تیز و بُرنده، بی‌خطرسازی و منتقل می‌شود. همچنین پسماندهای ویژه بیمارستانی به سایت‌های استان‌های دیگر، بویژه اصفهان منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن اهتمام جدی در راستای پاک‌سازی رودخانه‌ها، ادامه داد: بی‌توجهی به این موضوع علاوه بر تبعات زیست‌محیطی در مواقع بحرانی مانند سیل می‌تواند آسیب‌زا باشد.

او با اشاره به معضل آبیاری مزارع با آب فاضلاب، بیان کرد: در این حوزه، شش دستگاه اجرایی دخیل هستند و با توجه به ارتباط مستقیمی که این موضوع با سلامت مردم دارد، باید اهتمام جدی برای حل و پیشگیری از این اقدام که توسط برخی کشاورزان انجام‌ می‌شود، وجود داشته باشد.

مدنی با اشاره به مدیریت پسماندهای شهری و روستایی، اظار کرد: شهرداری‌های ابهر، هیدج و صایین‌قلعه باید در راستای مدیریت اصولی پسماندهای خانگی و نخاله‌های ساختمانی اقدام و نتایج را به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.

وی به موضوع مطرح‌شده در این جلسه مبنی بر پر شدن جایگاه زباله برخی روستاها اشاره و اضافه کرد: بخشداری مرکزی ابهر باید نسبت به معرفی مکان‌های پیشنهادی جایگاه پسماندهای روستایی در مراکز دهستان‌های شهرستان اقدام کند.

انتهای پیام