رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان ابهر پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری پارس ابهر ، علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار موج رسا گفت: به ۱۲۷ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ابهر بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی ابهر پرداخت شده است.

وی افزود: آماده‌سازی شغلی به مددجویان بهزیستی را برای دستیابی به استقلال همه جانبه و خصوصاً استقلال اقتصادی مرهون کسب شغل پایدار متناسب با شرایط موجود جامعه است.

لطیفی تصریح کرد: مددجویانی که توانایی ایجاد شغل یا کسب‌وکار آزاد را داشته باشند در راستای سیاست خودکفایی بهزیستی مورد حمایت تسهیلاتی قرار می‌گیرند. رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: زنان سرپرست‌خانوار، افراد دارای معلولیت، افراد مبتلا به بیماری اعتیاد که در مراکز ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی ترک کرده و حداقل یک سال از پاکی فرد گذشته باشد و همچنین کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای معتبر یا جواز کسب دارند، می‌توانند از تسهیلات سازمان بهزیستی استفاده کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کارفرمایان می‌توانند در رسته‌های مورد تأیید به ازای بکارگیری هر فرد معلول تسهیلات ۴ درصد و ۷ ساله دریافت کنند.

لطیفی بیان داشت: اشتغال یکی از زمینه‌های ورود به اجتماع است و باید زمینه را برای ورود فعال این عزیزان به چرخه اشتغال فراهم کنیم.