شهردار ابهر با اشاره به اجرای طرح‌های مبارزه با بیماری کرونا در ابهر گفت: تاکسی‌های ابهر روزانه ضدعفونی می‌شود.

محمدرضا ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: شهرداری زنجان با بسیج تمام توان خود اقدام به ضد عفونی بیش از ۶۵۰ تاکسی درون شهری و برون شهری ابهر، اهدای پک سلامت حاوی یک بسته ماسک نانو و یک بسته یکصدتایی دستکش یکبار مصرف، تب سنجی، اکسی متری و ارائه آموزش عملی به شهروندان کرده است.

شهردار ابهر با اشاره به اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در سطح شهر گفت: مبارزه با ویروس کرونا توسط شهرداری ابهر در بخش‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، پارک‌ها و بوستان‌های شهر، بازارچه‌های محلی، معابر و مبلمان شهری، خدمات پسماند و آرامستان‌ها انجام می‌گیرد.

وی به اقدامات شهرداری در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره و بیان کرد: شستشو و ضدعفونی روزانه تاکسی‌های درون شهری و برون شهری به ظرفیت بیش از ۶۵۰ دستگاه، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده میان رانندگان ناوگان(اتوبوس و تاکسی)، شستشو و ضدعفونی روزانه ایستگاه‌های تاکسی و شستشو و ضدعفونی کردن ترمینال مسافربری از جمله اقدامات انجام شده در این بخش بوده است.

ذوالقدر ادامه داد: خدمات پسماند شامل شستشو و ضدعفونی روزانه سطل‌های زباله سطح شهر، خودروهای حمل زباله، مخازن پسماند، توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی در بین پاکبانان و نیروهای خدماتی، شستشو و ضدعفونی روزانه خودروی حمل زباله‌های عفونی و امحای روزانه زباله‌های عفونی است.

شهردار ابهر اقدامات مبارزه با کرونا در پارک‌های شهری را شامل شستشو و ضدعفونی روزانه مبلمان پارکی، وسایل بازی و ورزشی عنوان و اضافه کرد:  نصب و توزیع تراکت‌های اطلاع‌رسانی راه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در سازمان‌ها و ادارات شهرداری و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و بیلبوردهای شهری با مشارکت مرکز بهداشت و درمان شهرستان و انتشار بسته‌های آموزشی در فضای مجازی از فعالیت‌های همکاران شهرداری ابهر در بخش اطلاع‌رسانی برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در جامعه است.

وی ضدعفونی ایستگاه‌های آتش نشانی، ضدعفونی مستمر مجموعه آرامستان، ضدعفونی معابر شهری و ضدعفونی کوچه به کوچه در سطح معابر را از دیگر فعالیت‌های شهرداری ابهر در مبارزات مذکور عنوان کرد.